نمای کششی پارچه ای ساختمان با سازه چادری

پنجشنبه 29 آذر 1397
1:14
محسن


نمای کششی پارچه ای ساختمان با سازه چادری

سازه نمای پارچه ای با فرم کایت

سازه نمای پارچه ای با فرم کایت

سازه پارچه ای کششی به عنوان یک سازه پیچیده در ذهن معماران و طراحان جا افتاده است ولی می توان به سادگی آنها را بصورت چادر و با اتصال گوشه ها در معماری فضا استفاده نمود. ساختار فنی آن که فقط لازم است تا تنش در تمام طول پارچه کششی بطور یکنواخت پخش شود و نیاز به خم و انحنا نداشته باشد باعث شده تا یک المان معماری بسیار مناسب برای وویدها و سقف ها با دهانه های بزرگ باشند و نسبت به سازه های دیگر که برای دهانه های بلند استفاده می شوند ، آسانتر ، ارزانتر و زیباتر باشند. در حالیکه سازه های پارچه ای کششی بیشتر در دهانه های بزرگ و سالن ها استفاده می شدند معماران کاربردهای دیگری نیز برای استفاده از این نوع سازه کششی پیدا کردند.

معماری نمای پارچه ای

فری اوتو برنده جایزه پریتکرز ۲۰۱۵ ، از پیشگامان استفاده از سازه های پارچه ای در سالن های بزرگ چند منظوری و استادیوم های ورزشی و بخصوص استادیوم لانه پرنده المپیک بود. بدون شک کارها و ایده پردازی های اون بر دیگر معماران اثر گذار بوده و موجب شد تا طرح های او برای ساخت یک نمای پارچه ای از خیال به واقعیت تبدیل شود. این پروژه ها مرزهای استفاده از سازه پارچه ای را جابجا نمود ، انعطاف پذیری بسیار بالای پارچه کششی ، دوام بسیار بالا در برابر نور خورشید، مراقبت در برابر اشعه های مضر خورشید و ایجاد یک لایه شفاف بر روی ساختمان و با امکان نورپردازی داخلی در زیر سطح پارچه و نورپردازی خارجی بر روی نمای ساختمان را نمایانگر ساخت. هر پروژه جدیدی سازه پارچه ای که در دنیا ساخته می شود از یک حیاط کوچک تا آسمان خراش ، یک درک جدیدی ازسازه کششی را به بقیه معماران و طراحان می دهد. با استفاده از نمای پارچه ای معماران می توانند انواع قوس را بر روی سطح نما پیاده کنند و محدودیتی بابت ایده پردازی و طرح زدن نداشته باشند.


[ بازدید : 859 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پارچه کششی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]